アメリカ人事 Ⓡ | 保険と労務 | アメリカの社労士的存在。

アメリカ人事 Ⓡ ★グーグル検索は「アメリカ人事」で検索下さい。★

【問い】企業がパンデミックから回復するために必須の6つの慣行とは何でしょうか?

【問い】企業がパンデミックから回復するために必須の6つの慣行とは何でしょうか?

 

-----------------------------------------------------

2003年の創刊以来、18年間 ハーバードビジネスレビュー

から珠玉の一行をお届けして参りました。

ずっと同じ雑誌を読み続けることで未来の経営が見えて来ます。

-----------------------------------------------------

 

【問い】企業がパンデミックから回復するために

必須の6つの慣行とは何でしょうか?

 

 

リモートワークが普及する前でさえ、

デジタルテクノロジーは、作業を行う方法と場所、

およびそれを行うために必要な人数を

常に変革していました。

 

パンデミックの余波で、企業は、日常的で反復可能

なタスクがますます機械対応になると予想しています。経済に適した労働力を再構築することができるようになるということです。

 

世界経済のあらゆる側面で世界中の300以上の

大企業が関与するベイン・アンド・カンパニー

の調査に基づいて、

著者は、企業が回復のために行うべき

6つの慣行を特定します。

 

 

 

【問い】企業がパンデミックから回復するために

必須の6つの慣行とは何でしょうか?

 

▼答えは下記メルマガの今回の注目フレーズにて。

https://www.mag2.com/m/P0001355

-----------------------------------------------------

 

【おまけ】

会社の辞め方ガイド

 

How to Quit Your Job: The Harvard Business Review Guide

 

Here’s how to figure out if it’s time to move on to the next phase of your career--and if it is, how to do it right.

 

00:00 Feel like you might want to quit?

00:17 First, ask yourself these three questions

01:17 Before quitting: can anything be fixed?

01:58 How to tell your manager you quit

02:55 What reason should you give?

03:33 How much notice do you give?

04:11 What do you do once you’ve given notice?

05:03 Ok, let’s recap! Here’s a summary

 

People everywhere are thinking about quitting their jobs. But how do you decide if this is the right decision for you? And if you do decide to quit, how do you give your notice and leave gracefully? This video collects HBR’s best advice on the topic and covers everything from how to tell your boss to how much notice to give.

 

▼どうぞ!

 

https://youtu.be/HmqOd37sA8A

 

-----------------------------------------------------